Mercedes-Benz Atego seria, która łączy w sobie funkcjonalność, bezpieczeństwo i wysoki komfort

26 września 2021 | Mercedes Atego, Warto wiedzieć

Mercedes-Benz Atego to jedna z flagowych serii będąca propozycją jednego z największch producentów samochodów ciężarowych – Daimler AG. Seria ta swoje początki miała w 1998 roku, stając się udanym następcą serii LN. Modele Atego uważane są za pojazdy należące do średniociężkiej klasy ciężarówek. Ich różnorodność zarówno jeśli chodzi o parametry techniczne, jak i opcjonalne wyposażenie sprawia, że każdy może znaleźć opcję idealną dla siebie.

Mercedes-Benz proponował Atego z różnymi szoferkami, nie tylko w wersji standardowej, ale również i przedłużonej, z jedną lub dwoma leżankami. Ponadto dostępne były wersje z różnym rozstawem osi, zaczynając od 3,2 metra do 6,26 metra. Ich ładowność to również parametr, w którym mogliśmy wybierać. Tutaj producent mówi o wersjach od 6,5 do 15 ton. Co można było powiedzieć o Atego? Z całą pewnością to, że były to dobre jakościowo samochody zapewniające wysoki komfort podróży, które pod swoją maską miały dwa rodzaje silników: 4-cylindrowe z serii OM904 LA lub 6-cylindrowe z serii OM906. Ze względu na fakt, że w 1998 roku nie została powołana do życia żadna inna seria Atego był dostępny również w wersji ciężkiej.

Odrobinę historii serii Mercedes-Benz Atego

Atego mercedes-benz

Rok 2000 obfitował w nowości. To właśnie wtedy zaproponowano nową topową wersją z 6-cylindrowym, 326-konnym silnikiem. Była to jednostka napędowa o pojemności 7,2 litra, czyli całkiem sporo, z momentem obrotowym sięgającym poziomu 1300Nm. W 2001 Mercedes-Benz Atego przekształciło się w Axora, kolejnego brata, który zajmował miejsce pomiędzy. Była to kolejna propozycja samochodu ciężarowego zaliczanego do pojazdów klasy ciężkiej.

2004 rok przyniósł kolejne zmiany. Wtedy to na rynku pojawiły się Mercedes-Benz Atego drugiej generacji. Były to ciężarówki po faceliftingu, które zadebiutowały na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych. Przednia część została przeprojektowana. Między innymi wprowadzono nowe reflektory H7 z przezroczystego szkła, a także powiększono kierunkowskazy. Samochody wyposażono w 10-biegową skrzynię. Nie długo po premierze Atego został połączony z systemem telemedycznym Fleetboard. Co zdecydowanie zwiększało komfort i bezpieczeństwo jego użytkowania.

W 2005 roku rozszerzona ofertę silników dla tej serii. Została ona poszerzona o nowy 4-cylindrowy silnik, którego waga była znacznie mniejsza niż jego 6-cylindrowego brata. Podniesiono moc do 177 KM, dzięki czemu powstał Atego xx18.

2006 rok to również rok zmian. Wtedy do wyposażenia dołączyły jednostki napędowe Euro 4/5 wyposażone w technologię Blue-Tec. Kolejny facelifting nastąpił w 2010 roku. Ich konstrukcja bardziej przypomina obecnego Actrosa, a ich wnętrze wzbogacono o wielofunkcyjną kierownicę.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest