MAN 10.163 LAEC(LAC) dane techniczne – z zabudową skrzyniową – czy to egzemplarz wart uwagi?

9 sierpnia 2021 | Warto wiedzieć

Dzisiaj chcielibyśmy poświęcić więcej uwagi kolejnemu z modeli samochodów ciężarowych, które wyszły z fabryki producenta MAN. Przyjrzyjmy się bliżej  MAN 10.163 LAEC(LAC) dane techniczne. Jest to opcja z wytrzymałą ramą o przekroju ceowym, która powstała ze stali drobnoziarnistej. Taki szkielet zapewnia stabilne oparcie dla kompaktowej kabiny kierowcy posiadającej blokadę przechyłu. W jej wnętrzu znajduje się stosunkowo dużo miejsca. Dodatkowo na życzenie Klienta dostępna jest wydłużona o 300 mm wersja zawierająca leżankę. Jak w przypadku swoich braci, tak i tutaj producent zapewnił optymalną izolację cieplną i dźwiękową, która zapewni wysoki komfort podczas jazdy. Dlatego kierowcy w większości są zadowoleniu z przestronności tego samochodu.
Model ten może pochwalić się również hamulcem głównym, który automatycznie dostosowuje się do obciążenia. Co z całą pewnością zapewnia wygodę i odpowiednie bezpieczeństwo podczas jazdy. Dodatkowo producent wyposażył MAN-a 10.163 LAEC (LAC) w hamulec pomocniczy i postojowy. Mechaniczny, działający bezpośrednio na tylne koła, a także w hamulec silnikowy sterowany pneumatycznie. Niektóre egzemplarze posiadały hamulec zaworowy EVB producenta, jednak było to uzależnione od jego dostępności.

Wyposażenie podnoszące komfort jazdy – MAN 10.163 LAEC(LAC) dane techniczne

Kompaktowa kabina wraz z wyposażeniem, zespoloną szybą, a także drzwiami z szerokim kątem otwarcia to z całą pewnością duże udogodnienia dla kierowców. W przypadku modelu MAN 10.163 LAEC (LAC) producent dawał możliwość wyboru również większej o 30 cm szoferki wyposażonej w montowaną na stałe leżanką. Takie rozwiązanie zapewnia miejsce do spania podczas pauz czy odpoczynku. Dlatego chętnie jest przez wybierane przez zawodowych kierowców.
Skrzynia zmiany biegów, jaką zdecydował się wykorzystać akurat w tym MAN-ie producent to zsynchronizowana propozycja marki ZF S6-36. Posiada ona 6 biegów w przód i 1 w tył. To właśnie ona umożliwia w miarę płynną zmianę biegów. A w połączeniu z regulowaną w pionie i przechyle kierownicą może w dużym stopniu wpływać na wydajność i komfort pracy. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu z elektryczną regulacją ECAS ciężarówka można powiedzieć, że płynie po drodze. Zawieszenie to jest miękkie i bardzo dobrze niweluje wszelkie nierówności nawierzchni. Niestety jego wymiana wiąże się z dużo większymi kosztami niż w przypadku zawieszenia resorowego. Odpowiednią moc nie tylko na prostych odcinkach, ale również w miejscach, gdzie występują wzniesienia, zapewnia 4-cylindrowy silnik rzędowy MAN D 0824 LFL 09. Sprzęgło ścierne użyte w tym wypadku odznacza się dość dużą odpornością na ścieranie, a tym samym dużą wytrzymałością. Jednocześnie nie ma ono problemu z wysokimi temperaturami

Dane techniczne -MAN 10.163 
Dopuszczalna masa całkowita10.5 t
Moc silnika114 kW
Przednie zawieszenie###
KabinaKompaktowa MAN
Tylne zawieszenie###
Rodzaj napędu4×2
Norma emisjiEuro 2
Rozstaw osi2910 - 3560
Masa całkowita zestawu###
Typ skrzyni biegówRęczna skrzynia biegów 6+1 ZF S 6-36
Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest