MAN 12.280 – auto, które może zaskoczyć swoimi atutami

25 czerwca 2021 | Warto wiedzieć

Dzisiaj chcielibyśmy skupić swoją uwagę na przedstawicielu aut ciężarowych marki MAN model TGM 12.280 z napędem 4×2 LL. Jest to propozycja, która należy do średniej klasy ciężarówek. Jednak komfortem pracy, jak również poruszaniem się po drogach przypomina zdecydowanie swoich najcięższych braci. Gdybyśmy chcieli skoncentrować się na zaletach tej wersji, to z całą pewnością musielibyśmy zwrócić uwagę na mocny silnik. Kolejną rzeczą, którą warto zauważyć, jest również przestronna i komfortowa szoferka oraz doskonałe zawieszenie.

TGM 12.280 swój początek miał w 2007 roku, a wersja, którą chcemy Państwu przybliżyć, czyli DMC 11.99t, pojawiła się na rynku dwa lata później. Trzeba pamiętać, że tonażowo pokrywa się ona z mniejszą rodziną TGL, jednak może być wyposażona w mocniejsze silniki, a także lepsze wyposażenie. Dzięki czemu staje się ich lepszą wersją.

Przestronna szoferka, zapewniająca wysoki komfort jazdy

MAN 12.280 jest rozwiązaniem, które posiada największą szoferkę z rodziny TGM – LX. Jest ona niezwykle przestronna i z całą pewnością zapewnia wysoki komfort podczas prowadzenia pojazdu, jak również i w trakcie odpoczynku. Dzięki swoim optymalnym wymiarom – wysokości 192.5 cm, przemieszczanie w niej staje się bezproblemowe nawet dla wysokich kierowców zawodowych. Dobrze wyprofilowane fotele kierowcy i pasażera to kolejny niezaprzeczalny atut tego modelu. Jednak to nie wszystko. Leżanki zapewniają wygodny odpoczynek dla aż dwóch osób. Są one odpowiednio miękkie i grube. Ich optymalne wymiary 205 cm długości oraz odpowiednio – dolna 75 cm i górna 65 cm szerokości, sprawiają, że każdy kierowca poczuje się na nich bardzo komfortowo.

Ponadto czarny kokpit posiada duże czytelne zegary, większe niż u konkurencji w DAF-ie czy Mercedesie Atego. Wyposażony jest również multifunkcyjną kierownicę, która pozwala na sterowanie szeregiem funkcji. Deska niestety z racji swojego koloru zbiera kurz, który jest dobrze widoczny, a sam standard wykonania może pozostawić troszkę do życzeń. Jej wykończenie wygląda na średniej jakości plastik, co może wpływać na obniżenie wizualnej oceny wnętrza.

W szoferce kierowca może odnaleźć kilka schowków. Te znajdujące się na przedniej ścianie, posiadające odpowiednią pojemność, oraz te duże, dostępne z zewnątrz kabiny. Całość wyposażono w pneumatyczne zawieszenie kół i zautomatyzowaną skrzynię biegów.

Mocny i wydajny napęd, który stanowi z całą pewnością jeden z niepodważalnych atutów tego modelu

Dostępne w ofercie MAN-a ciężarówki TGM posiadają w swoim wnętrzu sześciocylindrowy, rzędowy silnik common rail (rodzina D08) o pojemności 6,9 litra i mocy – 240 KM, 280 KM lub 326 KM. Prezentowany dzisiaj model został wyposażony w silnik w wariancie średniej mocy, jednak to nie wpływa negatywnie na jego jazdę. Motor bez trudu wchodzi na obroty, równomiernie rozwija moc, a także nie przysparza problemów, podjeżdżając pod dłuższe wzniesienia. Jak już wspomnieliśmy jednostkę napędową, połączono w zautomatyzowaną, dwunastostopniową skrzynię biegów TipMatic renomowanego producenta części do samochodów, marki ZF. Wszystko to sprawia, że kierowca nie musi skupiać się na zmianie biegów. TipMatic ma biegi pełzające, zarówno do przodu, jak i do tyłu, bez trudu dobiera odpowiednie przełożenia, zmieniając je powoli, by zapewnić jak najwyższy komfort jazdy i użytkowania dla kierowcy zawodowego.

Model ten posiada hamulec silnikowy EVB, który umożliwia zmniejszenie zużycia hamulca zasadniczego. Hamulce tarczowe znajdujące się przy wszystkich kołach zapewnią efektywne hamowanie.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!