MAN 8.153 dane techniczne samochodu ciężarowego

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

MAN 8.153 – lekkośrednia ciężarówka z górnej półki, czy warto dopłacać?

MAN 8.153 na rynku wtórnym to koszt średnio o 15-20% wyższy niż w przypadku aut konkurencyjnych o podobnej konstrukcji. Z czego wynika cena i czy warto ponosić większy koszt? Dowiedz się więcej o MAN 8.153 dane techniczne i zdecyduj czy parametry zaproponowane przez producenta będą odpowiednie dla Ciebie.

Dowiedz się więcej o ciężarówce MAN 8.153 dane techniczne

Prezentowany model MAN-a napędzany jest turbodoładowanymi, czterocylindrowymi silnikami diesla o pojemności 4,6 litra i mocy 153 KM. Do ogromnych zalet tych motorów należy m.in. to, że dość dobrze radzą sobie z pełnym obciążeniem. Nie mają problemu na stromych podjazdach. Krótsze dystanse sprawiają, że dobrze spisują się też w tandemie. Do minusów można zaliczyć spore spalanie – niewiele większe niż to spotykane w Renault Midlum oraz Iveco EuroStar. Jak to wygląda w liczbach? Kierowcy, którzy użytkują MAN-a 8.153, podają, że w cyklu mieszanym, przy obciążeniu wynoszącym cztery tony zużycie oleju napędowego wynosi między 16 a 18 litrów na 100 km. Minusy jednak trochę blakną, gdy spojrzy się, chociażby na fakt, że silniki są niemal bezawaryjne. Jako kierowca nie doświadczysz również problemów ze strony odpornego na brudną ropę układu paliwowego oraz kłopotów ze sprzęgłem i przekładnią Eaton, oraz ZF.

Kabina kierowcy, układ hamulcowy i inne – wady i zalety ciężarówki MAN 8.153

Najczęściej spotykany rozstaw osi dystrybucyjnego MAN-a z burto-plandeką wynosi albo 3,5 m albo 4,25 m. Opisywany przez nas model ciężarówki wyposażony został w zawieszenie mechaniczne na resorach i pneumatyczne z poduszkami powietrznymi. W przypadku mechanicznego podwozia jedną z najczęściej psujących się części są sworznie, drążki przedniego stabilizatora oraz tuleje w zwrotnicach. Na pochwałę zasługują jednak tylne zawieszenia oraz mosty, które wyróżniają się bezawaryjnością. W modelach z podwoziem pneumatycznym może dojść do uszkodzenia regulatorów oraz czujników ciśnienia w poduszkach tylnej osi. Awarie te dotyczą jednak sytuacji, gdy auto jest przeciążone. Czy są jakieś minusy jeszcze? Można za niego uznać dość wysokie ceny. Zwłaszcza w porównaniu z konkurencyjnymi pojazdami.

Komfort kierowcy w dużej mierze zależny jest od szoferki. MAN daje do wyboru dwie: sypialną oraz dzienną. Na uwagę zasługuje wyjątkowo dobre resorowanie. Zdarza się, że awarii ulegną zawory poziomujące, jednak nie jest to zbyt często. Godny zauważenia jest również sprawny układ hamulcowy oraz niebudząca żadnych zastrzeżeń elektryka. To nie wszystko, jeśli chodzi o zalety. Z przyjemnością dodamy jeszcze, że kabina oraz rama zostały bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją.

Dane techniczne - Mercedes-Benz Atego 1016 4x2
Dopuszczalna masa całkowita9.99t
Moc silnika115 kW
Przednie zawieszenieB
KabinaL cab ClassicSpace
Tylne zawieszenieB
Rodzaj napędu4x2
Norma emisjiEuro 2
Rozstaw osi3620 mm
Masa całkowita zestawu13.49 t
Typ skrzyni biegówman.
Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest