MAN F2000 dane techniczne

25 czerwca 2021 | Warto wiedzieć

MAN F2000 dane techniczne – wiekowa propozycja z wieloma zaletami

Samochód ciężarowy marki Man F2000 jest jedną z tych propozycji, która mimo swojego wieku zaskakuje trwałością. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w Niemczech w 1994 i były tam produkowane aż do 2000 roku. Fakt ten może nasuwać wiele pytań co do stanu technicznego modeli dostępnych w obecnej sprzedaży na naszym rynku. Sprawdź MAN F2000 dane techniczne i zdecyduj czy parametry zaproponowane przez producenta będą odpowiednie dla Ciebie.

Choć to wiekowe samochody ciężarowe, to jednak zaliczane są do trwalszych propozycji. Choć ślady rdzy pojawiają się na szoferce oraz ramie pojazdu nie ma doniesień dotyczących pękania tego elementu w przeciążanych ciężarówkach – co zdecydowanie można uznać za atut tego modelu. Ponadto mówi się również, że zawieszenie znajdujące się w tych niemieckich autach nie budzi zastrzeżeń. Jedynie co, to pojawiają się sygnały co do trwałości mechanizmu odchylenia. Słyszy się o jej słabszej kondycji i zdarzających się awariach.

Panuje przekonanie, że są to modele mało awaryjne o mocnej budowie. Jednak sami wiemy dobrze, że nie ma samochodów idealnych, które nie ulegają usterce. W przypadku MAN-a F2000 nie stanowi to problemu, ponieważ dostęp do używanych części, które odnajdziesz również w ofercie naszego sklepu, jest bardzo duży. Są to komponenty atrakcyjne cenowo, które zdecydowanie nie będą wpływać negatywnie na stan Twojego portfela.

Silniki znajdujące się we wnętrzu tych ciężarowych samochodów to również kolejna, niepodważalna zaleta. Dlaczego? Ponieważ omijają je poważniejsze awarie do sporych przebiegów, powodujące ich dłuższy przestój. Wśród spotykanych usterek mowa jest o kłopotach z osprzętem, czyli turbosprężarkami czy rozrusznikami, a także z czujnikami ciśnienia doładowania. W grę wchodzą również drobne problemy z pompą paliwową oraz wypalonymi uszczelkami pod głowicami.

Jak już wspomnieliśmy, nie ma egzemplarzy idealnych, zdarzają się więc również sytuacje awaryjne. Za niewielką niedogodność w modelu F2000 można uznać system informowania o błędach. Informacje te podawane są bowiem migającym kodem, co może w niewielkim stopniu utrudniać odczytanie błędu. Ponadto mówi się, że modele te posiadają słabsze skrzynie biegów, które objawiają się problemami z synchronizatorami. Pojawiają się także problemy z klimatyzacjami i ich szczelnością. Jednak według nas nawet te utrudnienia nie mogą przesłonić wielu zalet tych pojazdów ciężarowych.

Różnorodność wersji, która pozwala wybrać model idealny dla swoich potrzeb

Omawiane MAN-y F2000 są samochodami ciężarowymi, które występują z dwoma rodzajami podwozia: z drogowym lub z budowlanym. Na naszych drogach dużo częściej spotykane są modele z tą drugą opcją. Choć nie stanowi ona rozwiązania najtańszego ze względu na swoje spalanie. W przypadku czteroosiowych aut budowlanych potrafi ono sięgać ponad 40 litrów paliwa na 100 km. Konstrukcja tego z jednej strony topornego, z drugiej zaś niezwykle wytrzymałego samochodu ciężarowego oparta została na jego poprzedniku. Ma to znaczący wpływ na dostępność części zamiennych w atrakcyjnych cenach.

Opisywany tutaj F2000 występuje w DMC mieszczącym się w przedziale od 18 do 50 ton w obu typach podwozia. Napęd, jaki można spotkać w tych autach ciężarowych to 4×2, 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, 8×4, 8×6, 8×8, a nawet 10×8. Ten ostatni występuje tylko w wersjach z podwoziem budowlanych na specjalne zamówienie.

Kupując omawianego MAN-a z salonu, istniała możliwość wyboru czterech rodzajów kabin. W wersjach budowlanych najczęściej spotyka się najmniejszą opcję. W drogowych – częściej występują większe kabiny z jedną koją. Jednak nie zapewniają one aż tak wysokiego komfortu związanego z ilością wolnego miejsca, jak obecne nowości dostępne na rynku. W związku z faktem, że jest to dość wiekowa propozycja, w jego wnętrzu znajduje się spory tunel środkowy, który może utrudniać poruszanie się po wnętrzu.

Silniki sześciocylindrowe – czy to wada, czy zaleta?

Najczęściej spotykane na rynku F2000 posiadają silnik R6. W pierwszych wersjach posiadały one również wersję pięciocylindrową, jednak nie było to zbyt korzystne rozwiązanie, dlatego z niego zrezygnowano. Najpopularniejszy silnik sześciocylindrowy, jaki można spotkać w tych modelach, posiada pojemność 12 litrów i moc: 350 KM, 360 KM, 400 KM oraz 410 KM. Jednak to nie wszystko. Zdarzają się również wersje 12,9 litrowe o mocy 460 KM. Są to rotory bardzo odporne na niedogodności i wytrzymałe, które świetnie znoszą paliwo gorszej jakości.

Choć MAN F2000 ma niewielkie wady, to ich ilość nie jest w stanie przyćmić zalet tego modelu. Ich legendarna trwałość, mimo wszystko niska awaryjność, mocna budowa to jedne z głównych cech charakterystycznych F2000. Podwozia bez trudu pomimo swojego wieku wciąż świetnie spisują się na naszych drogach. Decydując się na zakup używanych egzemplarzy, musimy mieć świadomość, że prawdopodobieństwo wystąpienia usterki jest dużo większe niż w egzemplarzach salonowych. Jednak dostępność części zamiennych, a przede wszystkim ich cena stawiają je na wysokiej pozycji. Pamiętaj również, że zanim podejmiesz decyzję o zakupie jednego z MAN-ów F2000, dobrze zapoznaj się z jego stanem technicznym, by nie trafić na model dość silnie wyeksploatowany. Chociaż ewentualne naprawy z całą pewnością nie przysporzą większych problemów profesjonalnym mechaników.

A gdy już zdecydujesz się na MAN F2000, sprawdź naszą ofertę używanych części zamiennych do samochodów ciężarowych. Pozwoli Ci ona kompleksowo zadbać o najwyższy stan techniczny swojej ciężarówki.

Dane techniczne - MAN F2000
Dopuszczalna masa całkowita18-50 t
Moc silnika228-302 kW
Przednie zawieszenie###
Kabina###
Tylne zawieszenie###
Rodzaj napędu4×2, 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, 8×4, 8×6, 8×8, 10×8
Norma emisjiEURO 2
Rozstaw osi3.500 - 5.275 mm
Masa całkowita zestawu###
Typ skrzyni biegówręczna 16+2
Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest