MAN TGL 12.240 – czy będzie rozwiązaniem idealnym dla spedytora?

26 września 2021 | MAN TGL, Warto wiedzieć

Dostawy, ich regularność i częstotliwość to problem, który spada na właścicieli firm spedycyjnych. Choćby przy załadunkach i rozładunkach samochodów. Wtedy ważne są ograniczenia tonażowe poszczególnych jednostek, które mogą wpływać nie tylko na ograniczenie ilości aut ciężarowych poruszających się po drogach. Jednak warto również pamiętać, że oprócz tego niezwykle ważne jest, by nasze pojazdy spedycyjne odznaczały się odpowiednią jakością. To właśnie ona pozwoli nam eksploatować je w sposób bezawaryjny. Dodatkowo szczególną wagę przywiązuje się również do tego, by auto było w stanie przewozić różnorodny ładunek. W tym ten najbardziej delikatny, wymagający ostrożnego transportu. Niewątpliwym udogodnieniem jest również możliwość bocznego załadunku. Takie rozwiązanie pomaga szybko i łatwo rozładować i załadować pakę konkretnej jednostki.

Naczepa, w której zmieścisz wiele

Wśród aut, które doskonale wpisuję się właśnie w te ramy oczekiwań, znajduje się niezawodny MAN TGL 12.240  BL. Co można o nim powiedzieć? Jest to udany egzemplarz o ładowności 11,99t. Dzięki przedniej osi z dwupiórowym resorem paraboliczny i stabilizatorem oraz tylnej – z zawieszeniem pneumatycznym posiadającym elektryczną regulację wysokości ECAS oraz stabilizator jest w stanie bez trudu zabrać ładunek o łącznej masie 5530 kg. Gdy jednak w grę wejdzie również przyczepa DMC naszej ciężarówki, będzie mogło sięgać nawet 24t. Przyjmijmy, że nasz super MAN TGL  12.240 będzie wyposażony w zabudowę będącą propozycją marki Wesob. Jest ona propozycją całkiem pojemną, w której może bez trudu zmieścić się kilkanaście europalet. Ponadto dzięki 16 punktom, w tym dwóm zlokalizowanym w górnej części tylnych słupków będziesz w stanie odpowiednio przymocować Twój ładunek. Uniemożliwiając tym samym jego niekontrolowane przesuwanie.

6,8 litrowy silnik, który zapewni niezwykły komfort jazdy

TGL 12.240 MAN

Jednak to nie wszystko. Skupmy się teraz może bardziej na mocy jednostki napędowej i komforcie szoferki. W tym przypadku z całą pewnością żaden kierowca nie będzie miał się do czego przyczepić. Odpowiednia ilość koni mechanicznych pod maską sprawia, że nie ma potrzeby redukcji biegu na wzniesieniu. A wszystko to zasługa 6,8 litrowego silnika o 240 KM z serii D08. W egzemplarzu, który wzięliśmy pod lupę, producent zamontował 9-biegową skrzynię biegów marki ZF. Choć powiemy szczerze, że dziwimy się, że akurat ten komfortowy i efektywny samochód ciężarowy nie został wyposażony w przekładnię zautomatyzowaną TipMatic. Wisienką na torcie jest największa z możliwych szoferek, która posiada dwie niezwykle wygodne leżanki, a także w pojemne kufry, czyli tak naprawdę wszystko, co może być niezbędne dla każdego kierowcy zawodowego.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest