MAN jako jeden z głównych producentów aut ciężarowych wypuścił wiele modeli, zarówno tych cieszących się bardzo dużą popularnością, jak i takich, które ze względu na swoją nieco większą awaryjność nie mają już tylu zwolenników. Wśród propozycji, które można znaleźć w jego ofercie, jest również MAN TGL 8.250 z napędem na jedną oś. Jest to propozycja, która według nas jest warta uwagi. Dlatego chcemy Ci dzisiaj przybliżyć trochę jego zalety i wady. Zobaczmy MAN TGL 8.250 4×2 dane techniczne. Pod maską tego TGL-a znajduje się 4-cylindorwy silnik diesla w ułożeniu rzędowym o mocy 190 KM. Jest to motor należący do serii D0834 o pojemności 4,6 litra. Kabina w tym przypadku jest przestronna, choć nie można powiedzieć, że należy do bardzo dużych. Czarna deska rozdzielcza z dobrze widocznymi, czytelnymi zegarami sprawia, że każdy kierowca nawet podczas nocnych podróży bez trudu będzie mógł odczytać ich wskazania. Jednak kolor plastików, jak również sam materiał, z jakiego ją wykonano, wygląda nie do końca profesjonalnie, a niektórzy kierowcy mówią nawet, że wygląda przez to słabo jakościowo. Znajdujące się z przodu nad deską rozdzielczą półki o optymalnej pojemności pozwalają na uporządkowanie rzeczy w sposób prosty i szybki. Multifunkcyjna, ergonomiczna kierownica ze wspomaganiem. Pozwala na sterowanie urządzeniami znajdującymi się wewnątrz szoferki, nawet podczas jazdy. Z całą pewnością jest kolejnym niepodważalnym atutem tego modelu.
Dodatkowe wyposażenie oraz efektywne układy MAN TGL 8.250 4×2 dane techniczne
MAN TGL 8.250 z napędem na jedną oś dzięki zamontowanym systemom ABS oraz kontroli trakcji ASR, jak również systemowi stabilizacji toru ESR bardzo dobrze trzyma się drogi. A w sytuacjach awaryjnych reaguje w sposób pozwalający na bezpieczne kontynuowanie podróży. W modelach tych występuje zarówno zautomatyzowana skrzynia biegów, 12-przełożeniowa, jak również skrzynia w wersji manualnej. Ta pierwsza opcja niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem. Według użytkowników samochód przez taką ilość przełożeń samochód „zbiera się” słabo. Wersja manualna pozwala natomiast na dość płynną zmianę biegów. Możliwość regulacji zawieszenia pozwala na bezproblemowe podjechanie na krawężniki czy inne tego typu nierówności. Bez niebezpieczeństwa zawadzenia. To zasługa pneumatycznego zawieszania, które jednocześnie sprawia, że auto niemal płynie po drogach, nawet tych z nierównościami. Choć jest droższe w eksploatacji niż resory piórowe, to z całą pewnością zapewnia dużo większy komfort podczas jazdy. Jak możesz sam zauważyć, model ten posiada zarówno zalety, których nie będziesz w stanie podważyć, jak i wady. Dlatego rozważając ewentualny zakup tego samochodu ciężarowego z serii TGL, zdecyduj czy te informacje Cię przekonują.