Mercedes Actros dane techniczne

29 kwietnia 2021 | Mercedes Actros, Warto wiedzieć

Mercedes Actros dane techniczne – ciężarówka, która wyprzedza konkurencję

Mercedes-Benz to luksusowa marka samochodów produkowanych przez koncern Daimler AG, niegdyś Daimler-Benz. Założona w roku 1926 firma uznawana jest za jedną z najstarszych, produkujących auta osobowe. Poza nimi specjalizuje się w produkcji samochodów ciężarowych, dostawczych oraz autobusów.

Actros to jeden z najpopularniejszych modeli ciężarówek ciągników siodłowych w skali całego naszego globu. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1996 roku jako następca SK (Schwere Klasse co w tłumaczeniu oznacza „klasa ciężka”) i produkowana była do 2003 roku. Wraz ze zmianą modelu auta, zmieniona została również nazwa. Potocznie Actros nazywany był więc SKN, czyli Schwere Klasse Neu – nowa klasa ciężka. Dzisiaj chcielibyśmy przybliżyć Mercedes Actros dane techniczne .

Pierwsza generacja – przywołujemy wspomnienia

Choć koncern zapowiadał, że konstrukcja Mercedesa Actros będzie zupełnie nowa, to jeszcze przez jakiś czas od rozpoczęcia produkcji, korzystano z kilku podzespołów SK. Jednak jak zapowiadał, tak w końcu zrobił i z czasem zaczęto korzystać z podzespołów, które powstały na bazie nowego projektu. Dodatkowo auto wyposażone zostało w nowoczesny system elektrycznego sterowania wieloma podzespołami. Co na tamte czasy czyniło go wręcz technicznym cudem wśród innych aut ciężarowych. Niestety, jak to zazwyczaj bywa w przypadku wprowadzania na rynek innowacji, nie obyło się bez problemów.

Pomimo wpadek, które jak już wspomnieliśmy, były wręcz nieuniknione, pojazd rok od daty pojawienia się na rynku zdobył tytuł International Truck of the Year. Jakimi parametrami technicznymi wyróżniał się zastosowany napęd?

  • silnik wysokoprężny V6 lub V8,
  • analogowo pojemność 12 litrów i 16 litrów,
  • warianty mocy przy silniku V6: 313, 354, 394 lub 456 KM,
  • warianty mocy przy silniku V8: 476, 530 lub 571 KM.

Rok 2003 był czasem odświeżenia. Delikatnie zmieniony design, sprawił, że auto nabrało nowej świeżości i lekkości. Choć i tak uważano, że najważniejsze było pozbycie się wszelkich usterek technicznych, oraz niedoróbek stylistycznych. I tak oto, dzięki temu w roku 2007 tytuł International Truck of the Year powędrował po raz drugi do Actrosa.

Rzeczą, która wydaje się być istotna i wymaga doprecyzowania to unowocześnienie silników. Nowa wersja spełniała normy spalania EURO 4 i 5:

  • warianty mocy przy silniku V6: 320, 360, 408, 435, 456 lub 476 KM,
  • warianty mocy przy silniku V8: 510, 551, 598 lub 653 KM.

Drugi lifting pojawił się w 2008 roku i trzeba przyznać, że koncern szedł z duchem czasu, jeśli chodzi o odświeżenie stylistyki auta. Nie poprzestano jednak na tym. Oprócz zmian designerskich przyspieszona została praca komputera pokładowego i sterującego.

Jak to zazwyczaj bywa w przypadku firmy Mercedes, silnik po raz kolejny został dopracowany i podkręcony niemalże na maksymalne obroty. Dodatkowo zoptymalizowano 12-biegową skrzynię biegów, co również przyczyniło się do obniżenia spalania. Prace te zwieńczone były pobiciem rekordu Guinessa, jeśli chodzi o ilość spalonego paliwa na dystansie 100 km. Zgadniecie ile spaliła ta wielka ciężarówka? Wydaje nam się to tak samo nie realne, jak wynik, który został osiągnięty. Auto spaliło bowiem zaledwie 19,44 litra.

Znana na całym świecie ciężarówka, która na nowo definiuje jakość podróży

W 2011 roku pojawiła się na rynku oficjalna druga generacja Mercedesa Actros. Oprócz nowej, niepowtarzalnej linii, auto otrzymało również nowy kokpit oraz mnóstwo systemów wspomagających pracę i bezpieczeństwo. Jak to w przypadku Mercedesa bywa, zaprojektowane zostały również nowe silniki. Rzędowe „szóstki” fakt spełniania norm spalania EURO 5 i 6, dzięki nowym przekładniom oraz innowacyjnym rozwiązaniom. Ich pojemność i moc wynosiła:

  • 7,7l – 238, 272, 299, 320 lub 354 KM,
  • 10,7l – 326, 360, 394 lub 428 KM,
  • 12,8l – 421, 449, 476 lub 510 KM,
  • 16l – 517, 580 lub 625 KM.

Na koniec dodajmy, że w 2012 roku Mercedes Actros po raz kolejny sięgnął po tytuł „Najlepszej ciężarówki roku”.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest