Mercedes Atego 1223 drugiej generacji – skąd bierze się jego popularność?

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

Atego 1223 drugiej generacji to średniodystansowy samochód ciężarowych marki Mercedes, który pomimo dość wysokich cen na rynku wtórnym, cieszy się dużą popularnością. Dlaczego? Powód jest wręcz oczywisty. Samochód ten jest wyjątkowo dopracowany, a to z kolei sprawia, że nie ma potrzeby częstego odwiedzania serwisów. Charakteryzuje się on wyjątkową niezawodnością oraz bardzo dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym ramy. Takie warunki sprawiają, że nawet dość drogie części zamienne nie są problemem dla kierowców.

Mercedes Atego 1223 – z czym masz do czynienia?

Posiadające dopuszczalną masę całkowitą na poziomie 11 900 kg auto napędzane jest sześciocylindrowym silnikiem OM 906 o pojemności 6,37 i mocy 231 KM. A co najważniejsze – jednostka ta jest niemal bezawaryjna bowiem wycieki lub przedmuchy występują sporadycznie. Wyjątkowo żywotny jest także osprzęt. Turbo wytrzymuje około 350 tys. km. Układ paliwowy jest odporny na niskiej jakości olej napędowy. Kierowca ma do wyboru sześcio- lub dziewięciostopniową ręczną skrzynię biegów. Jeśli woli automaty Mercedes oferuje zautomatyzowane sześciobiegowe przekładnie Telligent. Wszystkie wspomniane wyżej rozwiązania wyróżniają się trwałością i precyzją.

Szoferka – czyli na co może liczyć kierowca?

Atego 1223 ma do wyboru jedną z czterech typów kabin:

  • standardową S;
  • przedłużoną o 180 mm;
  • długą L;
  • długą L z podwyższonym dachem o wysokości 191 cm.

W każdym z powyższych przypadków wykończona jest dość dobrej jakości materiałami. Na pochwałę zasługują również komfort i trwałość łożyskowania. Niestety, kierowcy dość często narzekają na zbyt mało miejsca w kabinie.

Zawieszenie – jak wygląda komfort poruszania się po drogach Mercedesem Atego 1223?

Omawiane pojazdy oferowane są przez producenta zarówno z mechanicznym, jak i z mechaniczno-pneumatycznym oraz w pełni automatycznym zawieszeniem osi. Niepochlebne opinie można spotkać odnośnie do podwozia mechanicznego. Pękają w nich bowiem metalowo-gumowe tuleje resorów i wybijają się stabilizatory. Czasami zawodzi również elektryka i elektronika. Podatne bowiem na rdzę są czujniki w zawieszeniu oraz układzie hamulcowym. Niezbyt dobrze zabezpieczone są przed wilgocią wiązki elektrycznych lamp co może prowadzić do zwarcia i usterki oświetlenia. Oczywiście nie z samych minusów składa się prezentowany model Mercedesa. Wszak musiał czymś sobie zasłużyć na popularność Wyjątkowo skuteczne i trwałe są hamulce, wytrzymałe mosty oraz wały napędowe. Kolejnym z układów, który nie sprawia niemal żadnych problemów jest układ kierowniczy.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!