Mercedes Atego 1224 L – czyli jak uniknąć opłaty za przejazd autostradą

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

Myto to opłaty pobierane za przejazd autostradą. W Niemczech kilka lat temu zostały one wprowadzone dla samochodów ciężarowych, których dmc przekracza 12 ton. Był to wyjątkowo silny bodziec dla kierowców, który poniekąd zmusił ich do szukania ciężarówek o mniejszej dopuszczalnej masie całkowitej. Jedną z propozycji w takiej sytuacji stał się Mercedes Atego 1224L, który wyszedł spod skrzydeł jednego z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie – Daimler AG. Jego dmc wynosi 11 990 kg. Cechy, które z pewnością przemawiają na korzyść omawianego modelu samochodu ciężarowego to sprawna skrzynia biegów, łatwy dostęp do kabiny oraz wygodny fotel kierowcy.

Przestronna szoferka sposobem na wygodę w trasie

Kabina sypialna L jest największą, dostępną na rynku szoferką kompatybilną z Mercedesem Atego 1224L. Posiada długość 2,243 metra oraz szerokość 2,150 metra a jej wysokość wewnętrzna wynosi 1,92 m. Wyjątkowo przestronna kabina ma jednak wadę, która w znacznym stopniu utrudnia poruszanie się po niej. Jaką? Na tunelu silnika, znajduje się zamontowany rozbudowany panel z uchwytami na napoje. Kolejny minus tego modelu pojazdu to odbijająca się w bocznej szybie kierowcy podświetlona tablica zegarów. Może to nocą delikatnie zaburzać obraz w lewym, bocznym lusterku. Dość jednak o wadach. Wróćmy do zalet Atego. A można do nich z pewnością zaliczyć niskie zawieszenie kabiny nad podłożem – wysokość wynosi 81,8 cm. Wejście ułatwione jest również dzięki pneumatycznemu fotelowi, który po wyłączeniu silnika automatycznie się opuszcza. Nie oznacza to jednak, że należy go za każdym razem regulować. Po uruchomieniu silnika bowiem wraca on do wcześniejszego ustawienia. Ciekawostka jest taka, że fotel ten znajduje się w wyposażeniu standardowym pojazdu. Komfort jazdy podnosi szeroki zakres regulacji oparcia i siedziska.

Techniczne aspekty Mercedesa Atego 1224 L

Ciężarówka wyposażona została w nieco głośniejszy silnik niż ten, który znaleźć możesz w samochodzie DAF LF45 oraz nieco „szybszą” zautomatyzowaną, sześciostopniową skrzynię biegów Telligent niż AS-Tronic w DAF-ie. Co to oznacza? Mianowicie to, że podczas ruszania, nie zastanawia się, które przyłożenie należy wybrać. Na zauważenie zasługuje również układ zapobiegający staczaniu się pojazdu z górki. Zintegrowany jest z układem hamulcowym.

Zabudowa ze składanym dachem

Składany dach to element zabudowy skrzyni produkcji firmy Wecon. Doskonale sprawdza się on podczas tzw. wysokiego załadunku. Oznacza to, że po złożeniu dachu, możesz ładować towar wózkiem widłowym, nie martwiąc się o zahaczenie o dach. Rozkładany jest on bowiem dopiero po zakończeniu załadunku.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!