Poszukując używanego samochodu ciężarowego do swojej firmy, zwracasz uwagę na wiele czynników. W tym na wytrzymałość, spalanie, jak również praktyczność jednostki. Na naszym rynku dostępnych jest wiele różnych modeli. A wśród nich znajduje się również Mercedes Atego 917 z zabudową skrzyniową, któremu chcielibyśmy dzisiaj poświęcić trochę uwagi. Zwróć uwagę na Mercedes Atego 917 dane techniczne. Według nas jest to samochód stosunkowo ekonomiczny. 4-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o mocy 170 KM całkiem nieźle radzi sobie na różnego rodzaju drogach. Nawet tych z pochyłem nawierzchni, gdy paka jest załadowana. Producent, decydując się na taki motor, postanowił wyciszyć samochód do 78dB. Zapewniając tym samym zmniejszenie hałasu w kabinie kierowcy. Jeśli mówimy już o szoferce, to w tym przypadku mamy do czynienia z krótką kabiną spełniającą wymagania ECR R29. Wyposażona została w praktyczne skrytki na ścianie tylnej, jak również w pomocne uchwyty na napoje oraz pojemnik na śmieci. Dzięki znajdującemu się na wyposażeniu tachografowi marki KIENZLE 1318 każdy z kierowców ma zapewniony odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Czytelne zegary z całą pewnością podnoszą komfort jazdy, nawet podczas długich, nocnych tras.
Mercedes Atego 917 dane techniczne — układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie — zalety czy wady omawianego modelu?
Producent, mocno podkreśla odpowiednią jakość modelu Atego 917 z zabudową skrzyniową. Wyposażył go w wytrzymałe resory paraboliczne ze stabilizatorem na przodzie oraz resory paraboliczne o progresywnej charakterystyce z amortyzatorami teleskopowymi – na tyle. Takie rozwiązanie jest nie tylko mało awaryjne, ale również spełnia dobrze swoją funkcję. Dodatkowo układ hamulcowy to również zaleta tego modelu. Automatycznie dostosowujący się do obciążenia regulowany hamulec pneumatyczny dwuobwodowy w połączeniu z mechanicznym hamulcem pomocniczym i postojowy sprawiają, że auto zatrzymuje się wtedy, kiedy potrzeba. Za sprawą praktycznego układu kierowniczego w wersji hydraulicznej z regulowaną kierownicą w pionie i przechyle każdy z kierowców ma możliwość dopasowania odpowiedniego jej położenia do swoich potrzeb. Co zdecydowanie zwiększa wygodę jazdy. Występująca w tym modelu 6-biegowa skrzynia całkowicie zsynchronizowana ze sterowaniem mechanicznym oceniania jest przez kierowców zawodowych jako niezbyt szybka, ale mało awaryjna. Całość to propozycja, która raczej nie wymaga zbyt dużego nakładu pracy. A w przypadku części mamy duży wybór tanich zamienników, dzięki czemu nie będziemy mieli problemu z ewentualną naprawą. Patrząc ogólnie na Mercedesa Atego 917, można śmiało powiedzieć, że jest to model, któremu warto poświecić choć trochę uwagi.