Czy Mercedes Atego 923 to rozwiązanie godne uwagi?
Rynek polski, jak i zagraniczny to skarbnica wielu ciekawych modeli samochodów ciężarowych. Jednak w zależności od swoich indywidualnych upodobań, zawężasz grupę docelową tak, by móc wybrać rozwiązanie optymalne. Dlatego też przychodzimy do Ciebie dzisiaj z oryginalną propozycją. Postaramy się przybliżyć kilka modeli, które według nas są warte uwagi, choć nie zawsze posiadają tylko i wyłącznie zalety.
Jedną z takich propozycji będzie ciężarówka dedykowana do transportu dystrybucyjnego – Mercedes Atego 923, ciągnik siodłowy o sztywnym podwoziu. Propozycja, która mieliśmy przyjemność testować, posiadała silnik Diesle’a o mocy 231 KM spełniający normy EURO VI. Według nas, choć nie jest to napęd o największej dostępnej mocy, sprawdza się całkiem nieźle. Ciężarówka radzi sobie bardzo dobrze zarówno na płaskim terenie, jak i podczas podjazdów pod wzniesienia, również w przypadku pełnego załadowania.
Szoferka S Cab ClassicSpace – przestronna propozycja w najmniejszym wydaniu
Kolejnym elementem, o którym chyba wszyscy użytkownicy wypowiadają się niezwykle pozytywnie jest kabina Atego w wersji S cab ClassicSpace. Choć jest to najmniejsza z dostępnych propozycji, nie wpływa to w żaden sposób negatywnie na ilość miejsca dostępnego w środku. To przestronna szoferka, która łączy w sobie wygodę oraz komfort. Prezentuje dużą przejrzystość, a także możliwość zabudowy na całej linii. Niezwykle praktyczne, a zarazem funkcjonalne wnętrze z wielofunkcyjną kierownicą i ergonomicznymi siedzeniami w połączeniu z pojemnymi schowkami zaskakuje wykonaniem. Tempomat, tachograf i ogranicznik prędkości, które znajdowały się na wyposażeniu tego modelu, znacznie podwyższają bezpieczeństwo jazdy. Ponadto nasza propozycja posiadała napęd na jedną oś (tylną) oraz manualną skrzynię biegów od MAN-a. Co nie wpływa negatywnie na komfort jazdy.
9,5 tonowy ciągnik siodłowy do zadań specjalnych
Co ważne jest to 9,5-tonowa ciężarówka o całkowitej masie zestawu sięgającej 22 ton. Rozstaw osi w tym przypadku wynosi 3020 mm, dzięki czemu ta przestronna kabina od wewnątrz jest zgrabna od zewnątrz, mieszcząc się nawet w te nieco mniejsze uliczki. Całość prezentuje się niezwykle nowocześnie. Mając przyjemność obcowania z tym typem auta ciężarowego, możemy powiedzieć, że jest to odpowiednio dopracowany model zarówno w środku, jak i na zewnątrz, który może dostarczyć wiele radości, komfortu i bezpieczeństwa swojemu użytkownikowi.
Dodatkowe systemy ESP i ABS usprawniają jazdę w ciężkich warunkach. Jak dla nas jest to propozycja, która może spodobać się wielu osobom nie tylko ze względu na swoją praktyczność, ale i wysoki komfort jazdy.