Mercedes Atego BlueTec – dane techniczne

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

Ciężarówka Mercedes Atego w roku 2011 zdobyła tytuł „Truck of the Year 2011”. Okazała się najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem w transporcie drogowym pod względem ekonomii, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, zdatności do jazdy oraz wygody. Omawiany model ciężarówki to samochód klasy średniej o wyjątkowo szerokiej gamie możliwości zastosowania. Typ modelu, jaki poddany został ocenie członków jury to Atego BlueTec Hybrid, który wpasowuje się w trendy zmniejszania emisji CO2.

Mercedes Atego BlueTec Hybrid, do czego możesz go wykorzystać?

Prezentowany model samochodu ciężarowego wykorzystywany jest w dystrybucji różnego rodzaju towarów. Jednak nie to jest najważniejsze. Godne wyróżnienia jest bowiem to, że wykazuje on możliwość oszczędności na poziomie od 10 do 15% paliwa nawet w trakcie intensywnego użytkowania. Warte zauważenia jest również to, o czym już wyżej raz wspomnieliśmy. Atego BlueTec Hybrid to doskonały sposób na obniżenie emisji CO2 do atmosfery w porównaniu z pojazdami o napędzie konwencjonalnym. Wydaje się więc, że koncern stworzył ten samochód z myślą o podkreśleniu przydatności tego typu pojazdów w codziennym użytkowaniu.

Konstrukcja hybrydowego Mercedesa Atego

Konstruktorzy Mercedesa Atego BlueTec postawili na konstrukcję z jednym równoległym napędem hybrydowym. Dlaczego? Według doniesień od producenta dostosowuje się on najlepiej do budowy technicznej układu napędowego pojazdu ciężarowego. W takiej sytuacji silnik elektryczny znajduje się za silnikiem spalinowym oraz sprzęgłem, jednak przed skrzynią biegów. Co to daje? Taka budowa umożliwia napędzanie pojazdu zarówno pojedynczo przez silniki, jak i w sposób łączony.

Zajrzyjmy pod maskę

Prezentowany samochód ciężarowy wyposażony został w nowoczesny silnik czterocylindrowy Euro 5 EEV. W połączeniu z masą całkowitą wynoszącą 11,99 tony należy do pojazdów, które po autostradach niemieckich poruszają się bez opłat. Wspomniany silnik wysokoprężny OM 924 LA o pojemności 4,8 l osiąga moc 218 KM przy 2200 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest mniej więcej przy 1200 – 1600 obr/min.

Auto wyposażone zostało dodatkowo w chłodzony wodą silnik elektryczny o mocy maksymalnej 44 kW i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Umieszczony jest on między sprzęgłem a zautomatyzowaną, sześciostopniową skrzynią biegów Telligent. Silnik elektryczny pozyskuje energię z wydajnych baterii litowo-jonowych, które zasilane są dzięki odzyskiwanej sile hamowania. Jak to się dzieje? Gdy kierowca wyhamowuje pojazd, silnik działa jak alternator, energia hamowania jest przekształcona w energię elektryczną. Kumulowana jest ona w baterii aż do osiągnięcia jej maksymalnej pojemności.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!