Mercedes Atego

29 kwietnia 2021 | Warto wiedzieć

Mercedes Atego – nowa klasa lekka

Mercedes Atego to produkowana przez koncern Daimler AG (niegdyś Daimler-Benz) ciężarówka, mająca zastąpić schodzącą z taśmy produkcji serię LN. Dlatego, jak zauważyć można w nagłówku, to charakteryzujące się znacznie mniejszymi wymiarami auto w porównaniu, chociażby z Mercedesem Actros, potocznie nazywane było nową klasą lekką (Leichte Klasse Neu – LKN).

Mercedes udostępnił swoim Klientom wyjątkowo szeroką ofertę prezentowanego modelu. Zaczynając od wielu rodzajów kabiny kierowcy, poprzez rozstaw osi, aż po ładowność, która w zależności od wersji wynosiła od 6,5 do 15 ton. Do wyboru pasjonaci tej marki mieli więc między innymi szoferkę standardową, przedłużoną, z jednym lub dwoma miejscami do spania oraz rozstaw osi wynoszący od 3,02 do 6,26 metra.

W zależności od wybranej wersji, do napędu Atego wykorzystany został:

  • diesel R4 – pojemność 4,25 litra i moc 122, 152, 136 i 170 KM,
  • diesel R6 – pojemność 6,4 i 7,2 litra i moc 231, 279 lub 326 KM.

W 2004 roku przeprowadzono pierwsze i jedyne odświeżenie auta, aż do momentu wypuszczenia na rynek drugiej generacji, co nastąpiło dopiero w 2013 roku. Ale o tym za chwilę. Wróćmy najpierw do roku 2004, gdzie można powiedzieć, nastąpiła rewolucja jeśli chodzi o wnętrze Mercedesa Atego. Odświeżona karoseria udowadniała, że projektanci koncernu podążają za modą. Zaprezentowana została również nowa skrzynia biegów a w trosce o środowisko część modeli została dostosowana do spełniania norm emisji spalin EURO 4 i 5. Tym z Was uwielbiającym cyferki zdradzamy jak wyglądał lifting silnika:

  • R4 – dodano do gamy pojemność 4,8l oraz moc 156 lub 218 KM,
  • R5 – dodano więcej wariantów mocy 238, 256 oraz 286 KM.

Mercedes Atego – ciężarówka, która pokazuje drogę do sukcesu

Jak już wspomnieliśmy nowa, druga generacja Mercedesa Atego pojawiła się na rynku w 2013 roku. I tym razem koncern bardziej skupił się na „linii” zewnętrznej auta oraz na kabinie kierowcy niż na podzespołach technicznych. Nowy styl był odzwierciedleniem tamtejszych czasów i prezentował się perfekcyjnie.

Jednak nie od dziś wiadomo, że inżynierowie pracujący w koncernie Daimler AG to wybitni specjaliści w swoim fachu. Potwierdzają to, chociażby kolejne wygrane Lewisa Hamiltona. Formuła 1 pokazuje również, że stać ich na wspinanie się na szczyt dlatego też nie dziwi chyba nikogo, że II generacja Atego posiada silniki przystosowane do norm emisji spalania EURO 6. Jak wygląda moc i pojemność nowych silników?

  • 4-cylindrowe – 5,1 litra oraz moc 156, 177, 211 lub 231 KM,
  • 6-cylindrowe – 7,7 litra oraz moc 238, 272 oraz 299 KM.
Szybki kontakt!
+
Wyślij!