Mercedes Axor 1840 LS 4×2, czyli pojazd do zadań specjalnych

26 czerwca 2021 | Warto wiedzieć

Mercedes Axor 1840 LS 4×2 zaprojektowany został z myślą o zapełnieniu luki pomiędzy Mercedesem Actros a Atego. Czy mu się to udało? Mamy nadzieję, że ten wpis odpowie na to pytanie. Na sam początek wiedzmy, że do zalet tego modelu z pewnością można zaliczyć obszerną kabinę kierowcy, niski tunel silnika oraz lekką konstrukcję, która w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Są to z pewnością cechy, które warto podkreślić. Jednak jak to bywa zazwyczaj, nie może obyć się również bez wad. W tym modelu minusem z pewnością jest skrzynia biegów, której zdarza się mieć opóźnienie ze zmianą przełożenia. To jednak nie wszystko. Warto zwrócić również uwagę na hamulce, które wymagają dużego wysiłku (bardziej wytężonej pracy, niż normalnie) oraz zbyt wysokie obroty silnika na najwyższym biegu. Mercedes Axor 1840 LS często wykorzystywany jest na budowach lub w wyjazdach krajowych i to zazwyczaj niezbyt długich. To na początek. Teraz przejdźmy do tego co znajdziesz zarówno w kabinie kierowcy, jak i pod maską samochodu.

Wnętrze Mercedesa Axor 1840 LS – czym Cię zaskoczy?

Zacznijmy od tego, że kabina pojazdu umiejscowiona jest dość wysoko, przez co, żeby się do niej dostać, należy wspiąć się aż po czterech stopniach. Jednak zdecydowanie warto to uczynić. Dlaczego? Ponieważ wygodny fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji, przez co odczuwany komfort podczas podróży jest znacznie podwyższony. A doskonale wiadomo, że jest to bardzo ważna informacja, zwłaszcza że jak już wspomnieliśmy często pojazd wykorzystywany, jest na placach budowy. Nie musimy więc tłumaczyć, że najcześciej są to drogi nierówne i wyboiste. Jeśli chodzi o tablicę rozdzielczą, to można bez żadnych oporów powiedzieć, że jest ergonomiczna i czytelna, co również zwiększa wygodę i bezpieczeństwo kierowcy. Ma on bowiem niczym niezaburzony pogląd na wszystkie możliwe sygnalizacje znajdujące się na niej. Tablica rozdzielcza ma charakterystyczny wzór fali. Oznacza to, że zajmuje stosunkowo niedużo miejsca, dzięki czemu przestrzeń kabiny znacząco się poprawia. Wspomniana wyżej „wada” w postaci wysokiego wejścia świadczy o niższym niż np. w przypadku pojazdów DAF CF tunelu silnika. Wysokość użytkowa kabiny wynosi delikatnie ponad 1,5 metra. Jeśli natomiast chodzi o detale wykończeniowe, są one wykonane z pewną dozą surowości połączonej z dobrym smakiem. Co mamy na myśli? Chociażby to, że ilość schowków jest w pełni wystarczająca, nie ma ich ani za dużo, ani za mało. Również wato w tym momencie wspomnieć o wygodnej leżance, która z pewnością przyda się na dłuższych trasach.

Zajrzyjmy pod maskę Mercedesa Axor 1840 LS 4×2

Pierwsze co rzuca się w oczy, jest to, że układ napędowy omawianego modelu pojazdu oszczędnie gospodaruje paliwem. Jeśli zdecydujesz się na opcję z automatyczną skrzynią biegów Powershift, możesz niestety zauważyć, że potrafi ona zredukować nawet trzy biegi. Nie jest powiedziane, że nie redukuje przy załączonym hamulcu silnikowym, ale zdecydowanie ta kwestia wymagałaby poprawy – mogłaby to robić bowiem znacznie szybciej. W tej sytuacji niestety należy wspomagać się hamulcem zasadniczym, co nie jest wcale prostą sprawą. Ważną informacją jest również to, że podczas rozpędzania pojazdu, skrzynia ma problem z pomijaniem biegów. Małe obciążenie powinno sprawić, że dojście do najwyższego biegu i prędkości przelotowej jest wyjątkowo proste. Tak przynajmniej twierdzą mistrzowie kierownicy ze Szkoły Jazdy Mercedesa. Często jednak zdarza się tak, że zamiast z biegu 10 przeskoczyć od razu na 12, skrzynia uparcie wybiera bieg 11.

Podczas pracy na najwyższym biegu, czyli 12 i osiągniętej prędkości około 90 km/h silnik pojazdu pracuje z obrotami, które dochodzą do 1.450 /min. Nie był to udany zabieg konstruktorów. Dlaczego? Choćby dlatego, że zużycie paliwa jest większe, a w kabinie panuje dość mocno odczuwany hałas. Jeśli zestawić pojazd z DAF-em CF oraz Scanią to Axor plasuje się pomiędzy nimi. Na pierwszym miejscu plasuje się DAF na najniższym podium stoi Scania.

Mercedes Axor 1840 LS 4×2 to popularne auto, w związku, z czym sklep polti.pl postanowił poszerzyć swoją ofertę o używane części właśnie tego modelu. Wybierane i starannie selekcjonowane podzespoły, przechodzą wyjątkowo rygorystyczne testy sprawności. Wszystko po to, aby kupujący miał gwarancję najwyższej jakości produktu. Konkurencyjne ceny są dodatkowym atutem skorzystania z naszej oferty.

Dane techniczne – Mercedes Axor 1840 LS 4x2 
dopuszczalna masa całkowita:18000 kg
napęd4×2
rozstaw osi3600 mm
typ kabinyniska, sypialna
moc maksymalna401 KM przy 1.900 obr/min
maksymalny moment obrotowy2.000 Nm przy 1.100 obr/min
zawieszenie przedniemechaniczne, na resorach parabolicznych
zawieszenie tylnepneumatyczne
pojemność skokowa silnika11,97 l
skrzynia biegówzautomatyzowana, 12-stopniowa Powershift
Szybki kontakt!
+
Wyślij!