Mercedes Axor II – godny uwagi samochód ciężarowy ze średniej półki

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

Mercedes Axor II to wyróżniający się umiarkowaną awaryjnością samochód ciężarowy ze średniej półki. W konstrukcji wykorzystana została sprawdzona mechanika, w tym m.in. silniki i skrzynie biegów. Konstruktorzy jednak nie popisali się za bardzo. Przejął on bowiem również słabsze podzespoły od pokrewnych modeli. Mamy na myśli np. pokładowy system diagnostyczny Telligent, który wyjątkowo często ulega awariom. To jednak nie koniec minusów. Można do nich zaliczyć jeszcze usterki zawieszenia osi oraz delikatną elektrykę. Mercedes Axor drugiej generacji ma również zalety. Jakie? Duży wybór konfiguracji napędowych oraz silników, precyzyjnie działające skrzynie biegów, dobre zabezpieczenie antykorozyjne ramy oraz skuteczne hamulce. Wydaje nam się, że to zalety godne uwagi.

Mercedes Axor II – ciągniki siodłowe i podwozia pod zabudowę w wielu konfiguracjach

Mercedes Axor dostępny jest w takich konfiguracjach jak 4×2, 4×4, 6×2/4 oraz 8×4. Podwozia charakteryzują się dopuszczalną masą całkowitą pomiędzy 18 a 26 tonami. Z uwzględnieniem tego, że ciągniki mogą tworzyć 40-tonowe zestawy. Rozstaw osi w Axorze II to 3,6 m lub 3,9 m, podwozia od 3,45 metra do 5,6 metra. Dostępne z dwiema wysokościami siodła. Pierwsza z nich – standardowa o wysokości 1,15 metra oraz druga – obniżona do 1,1 metra z minimalną wysokością ramy 87,4 cm.

Silniki nie sprawiają zbyt dużych kłopotów – włącznie z turbosprężarkami. Do wyboru masz:

  • silnik R6 o poj. 6,37 l i mocy 231 lub 279 KM;
  • silnik R6 o poj. 7,2 l i mocy 326 KM;
  • silnik R6 o poj. 12 l i mocy 354, 401 lub 428 KM.

Godne uwagi są również trwałe i precyzyjne ręczne lub półautomatyczne skrzynie biegów o sześciu, dziewięciu lub szesnastu przełożeniach. Konstruktorom udało się wyeliminować w nich problem, jakim był awaria cewek synchronizatorów oraz błędne wybieranie przełożeń w półautomatach.

Wybierz kabinę – cztery typy sprawią, że znajdziesz coś dla siebie

Mercedes Axor II może mieć jedną z aż czterech typów kabin:

  • standardową S,
  • przedłużaną SL,
  • długą L,
  • długą z podwyższonym dachem LX.

Jako kierowca masz możliwość wyboru również zawieszenia osi – mechaniczne, mechaniczno-pneumatyczne oraz w pełni pneumatyczne. Z całej trójki, najgorzej wypada zawieszenie mechaniczne. Zdarza się, że pękają w nim metalowo-gumowe tuleje resorów lub wybijają się stabilizatory. Nie przez pryzmat samych minusów może się zaprezentować Axor. Godne uwagi są bowiem tarcze hamulcowe, które nie sprawują żadnych problemów oraz dobrze zabezpieczona przed korozją rama.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!