Mercedes Axor dane techniczne – pierwszej generacji – auto polecane na krajowe trasy

10 lipca 2021 | Mercedes Axor, Warto wiedzieć

Wśród aut znajduje się również pojazd Mercedes Axor dane techniczne, które sprawią, że spojrzysz na niego przychylnym okiem. Axor pierwszej generacji to doskonała propozycja dla kierowców, którzy pokonują krajowe trasy. Pod względem eksploatacji w pewnym sensie przypomina Mercedesa Actrosa. Z tą różnicą, że został w stosunku do niego trochę poprawiony. Konstruktorom nie udało się jednak pozbyć problemów z elektroniką, która w zasadzie jest typowym kłopotem występującym w Mercedesach z początku XXI wieku. Czy wyróżnia się więc Axor? Z pewności stosunkowo prostą konstrukcją i dużą wytrzymałością głównych podzespołów. Minusem jest zbyt mała kabina. Polecany model Mercedesa nie jest zbyt popularny na rynku wtórnym, choć z pewnością kierowcy, którzy zdecydowali się ten pojazd nie mogą narzekać na brak części zamiennych w dobrych cenach.

Mercedes Axor dane techniczne – auto, które łączy w sobie Actrosa i Atego

Prezentowany przez nas Mercedes Axor to połączenie podwozia, które oryginalnie stworzone było na potrzeby Actrosa oraz oryginalnej kabiny Atego. Zaprojektowany został przez producenta z myślą o krajowych trasach. Na przestrzeni lat konstruktorzy wprowadzali różnego rodzaju modyfikacje. Na samym początku produkcji Axor dostępny był na rynku wyłącznie w wersji 4×2 jako ciągnik siodłowy oraz w wersji podwozia pod zabudowę o dopuszczalnej masie całkowitej od 18 do 33 ton. Z wyłączeniem rynku brytyjskiego, gdzie sprzedawano podwozia 6×2. Gdy produkcja pierwszej generacji dobiegała końca, wybór został rozszerzony o podwozia 6×2. Wybierając ciągnik siodłowy, masz możliwość wybory spośród dwóch rozstawów osi: 3,6 m lub 3,9 metra. Dwuosiowe podwozia oferują z kolei dziewięć konfiguracji – od 3,9 m do 6,3 m.

Kabina w Axorze – dopasuj wybór do swoich potrzeb i oczekiwań

Producenci w trosce o kierowców dali im możliwość wyboru spośród aż czterech kabin – dwie dzienne oraz dwie dalekobieżne. Dziś częściej na ulicy spotkać można te przeznaczone na dłuższe trasy. Mniejsza z nich ma jedno łóżko, z kolei większa podwyższone dwa łóżka. Niestety wielkość szoferek jest dość ograniczona. Co w dużym stopniu wpływa na komfort korzystania z nich. Wielu kierowcom do gustu nie przypadła również deska rozdzielcza, która nie należy do zbyt ergonomicznych, oraz brak dużych schowków. W kontekście kabiny warto jeszcze wspomnieć o zawieszeniu. Jest ono jednak dość przeciętne, jeśli chodzi o wytrzymałość.

Axory wyposażone są w silniki sześciocylindrowe o mocy: 231, 279, 326, 354, 401 lub 428 KM. Wyróżniają się raczej dobrą trwałością i małą awaryjnością. Do solidnych należy również skrzynia biegów – 6 lub 9-stopniowa przejęta z Atego. Jest jednak i wada. System diagnostyczny, dość często sygnalizuje nieistniejące awarie.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest