Mercedes Axor dane techniczne – pierwszej generacji – auto polecane na krajowe trasy

10 lipca 2021 | Mercedes Axor, Warto wiedzie膰

W艣r贸d aut znajduje si臋 r贸wnie偶 pojazd Mercedes Axor dane techniczne, kt贸re sprawi膮, 偶e spojrzysz na niego przychylnym okiem. Axor pierwszej generacji to doskona艂a propozycja dla kierowc贸w, kt贸rzy pokonuj膮 krajowe trasy. Pod wzgl臋dem eksploatacji w pewnym sensie przypomina Mercedesa Actrosa. Z t膮 r贸偶nic膮, 偶e zosta艂 w stosunku do niego troch臋 poprawiony. Konstruktorom nie uda艂o si臋 jednak pozby膰 problem贸w z elektronik膮, kt贸ra w zasadzie jest typowym k艂opotem wyst臋puj膮cym w Mercedesach z pocz膮tku XXI wieku. Czy wyr贸偶nia si臋 wi臋c Axor? Z pewno艣ci stosunkowo prost膮 konstrukcj膮 i du偶膮 wytrzyma艂o艣ci膮 g艂贸wnych podzespo艂贸w. Minusem jest zbyt ma艂a kabina. Polecany model Mercedesa nie jest zbyt popularny na rynku wt贸rnym, cho膰 z pewno艣ci膮 kierowcy, kt贸rzy zdecydowali si臋 ten pojazd nie mog膮 narzeka膰 na brak cz臋艣ci zamiennych w dobrych cenach.

Mercedes Axor dane techniczne – auto, kt贸re 艂膮czy w sobie Actrosa i Atego

Prezentowany przez nas Mercedes Axor to po艂膮czenie podwozia, kt贸re oryginalnie stworzone by艂o na potrzeby Actrosa oraz oryginalnej kabiny Atego. Zaprojektowany zosta艂 przez producenta z my艣l膮 o krajowych trasach. Na przestrzeni lat konstruktorzy wprowadzali r贸偶nego rodzaju modyfikacje. Na samym pocz膮tku produkcji Axor dost臋pny by艂 na rynku wy艂膮cznie w wersji 4×2 jako ci膮gnik siod艂owy oraz w wersji podwozia pod zabudow臋 o dopuszczalnej masie ca艂kowitej od 18 do 33 ton. Z wy艂膮czeniem rynku brytyjskiego, gdzie sprzedawano podwozia 6×2. Gdy produkcja pierwszej generacji dobiega艂a ko艅ca, wyb贸r zosta艂 rozszerzony o podwozia 6×2. Wybieraj膮c ci膮gnik siod艂owy, masz mo偶liwo艣膰 wybory spo艣r贸d dw贸ch rozstaw贸w osi: 3,6 m lub 3,9 metra. Dwuosiowe podwozia oferuj膮 z kolei dziewi臋膰 konfiguracji – od 3,9 m do 6,3 m.

Kabina w Axorze – dopasuj wyb贸r do swoich potrzeb i oczekiwa艅

Producenci w trosce o kierowc贸w dali im mo偶liwo艣膰 wyboru spo艣r贸d a偶 czterech kabin – dwie dzienne oraz dwie dalekobie偶ne. Dzi艣 cz臋艣ciej na ulicy spotka膰 mo偶na te przeznaczone na d艂u偶sze trasy. Mniejsza z nich ma jedno 艂贸偶ko, z kolei wi臋ksza podwy偶szone dwa 艂贸偶ka. Niestety wielko艣膰 szoferek jest do艣膰 ograniczona. Co w du偶ym stopniu wp艂ywa na komfort korzystania z nich. Wielu kierowcom do gustu nie przypad艂a r贸wnie偶 deska rozdzielcza, kt贸ra nie nale偶y do zbyt ergonomicznych, oraz brak du偶ych schowk贸w. W kontek艣cie kabiny warto jeszcze wspomnie膰 o zawieszeniu. Jest ono jednak do艣膰 przeci臋tne, je艣li chodzi o wytrzyma艂o艣膰.

Axory wyposa偶one s膮 w silniki sze艣ciocylindrowe o mocy: 231, 279, 326, 354, 401 lub 428 KM. Wyr贸偶niaj膮 si臋 raczej dobr膮 trwa艂o艣ci膮 i ma艂膮 awaryjno艣ci膮. Do solidnych nale偶y r贸wnie偶 skrzynia bieg贸w – 6 lub 9-stopniowa przej臋ta z Atego. Jest jednak i wada. System diagnostyczny, do艣膰 cz臋sto sygnalizuje nieistniej膮ce awarie.

Szybki kontakt!
+
Wy艣lij!

Pin It on Pinterest