Mercedes Axor z podwoziem pod zabudowy budowlane

10 lipca 2021 | Warto wiedzieć

Samochody ciężarowe Mercedes Axor stworzone zostały przede wszystkim z myślą o zabudowie budowlanej. Jedną z propozycji jest wykorzystanie podwozia do zamontowania gruszki do betonu. Betonomieszarka na Axorze wyróżnia się pojedynczym ogumieniem na trzeciej osi oraz zoptymalizowanym ciężarem. Taki sprzęt umożliwia przewiezienie aż 8 metrów sześciennych betonu bez przekraczania limitu 32 ton dmc. Pojazdy dostępne są w postaci dwu- lub trójosiowego ciągnika siodłowego na pneumatycznym zawieszeniu z napędem 4×2 i 6×2 oraz dwu-, trzy- oraz czteroosiowego podwozia z napędem 4×2 i 4×4, 6×4 oraz 8×4. Dopuszczalna masa całkowita wynosi od 18 do 32 ton.

Mercedes Axor – połączenie Actrosa i Atego

Axor stworzony został na połączeniu dwóch innych projektów Mercedesa. Mianowicie posiada podwozie Actrosa oraz szoferkę Atego, której waga została specjalnie zmniejszona. Omawiany model pojazdu oferuje swoim potencjalnym użytkownikom konfigurację osi w zakresie od 4×2 aż do 8×4. Pojazd charakteryzuje się wyjątkowo mocno zoptymalizowaną ładownością. Wpływa na to wiele czynników. Jednym z nich i najważniejszym jest lekka rama, która oryginalnie wykorzystywana jest w Actrosie. Do tego paraboliczne przednie resory, wykonany z tworzywa sztucznego zderzak oraz układ dwóch osi posobnych z przekładnią hypoidalną.

Silniki Mercedesa Axor i ich moc – czyli co znajdziesz pod maską?

  • jednostka OM 906 LA o pojemności 6,4 l i mocy 238, 256 i 286 KM;
  • jednostka OM 926LA o pojemności 7,2 l i mocy 326 KM;
  • jednostka OM 457 LA o pojemności 12 l i mocy 360, 400 i 430 KM.

Betonomieszatka o dużej ładowności – Mercedes Axor 3240 B

Prezentowana przez nas betonomieszarka Axor 3240 B to doskonały przykład tego, jak można osiągnąć dodatkową ładowność, stosując rozwiązania techniczne PowerShift G 211-12, pojedyncze koła na trzeciej osi, hypoidalne osie tylne oraz aluminiowe obręcze kół. Zapomnieliśmy jeszcze w tym kontekście wspomnieć o aluminiowym zbiorniku paliwa o pojemności 200 l oraz 25 litrowym zbiornikiem AdBlue. Dzięki temu waga samochodu plasuje się poniżej 9,2 tony.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w Mercederze Axor?

Z pewnością ogromną zaletą tego modelu auta ciężarowego jest solidny hamulec silnikowy Turbobrake. Zapewnia on znacznie lepsze efekty hamowania, niż seryjny hamulec silnikowy. Dlaczego? Dzieje się tak dzięki zwiększonemu ciśnieniu wylotowemu spalin. Na wyposażeniu standardowym Axora jest sześcio-, dziewięcio- lub 16-stopniowa manulana skrzynia biegów. W omawianej wersji budowlanej pojazd dostępny jest również z dwunastocylindrowym silnikiem oraz lekką automatyczną skrzynią biegów Mercedes PowerShift G 211-12.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!