Mercedes-Benz to marka, którą ukształtował koncern Daimler AG. Ich sława związana jest z produkcją samochodów osobowych, aut ciężarowych, dostawczych, a także autobusów. Innowacyjne rozwiązania zastosowane w ich pojazdach sprawiają, że cieszą się one zainteresowaniem przedsiębiorców prowadzących firmy spedycyjne. Wśród wielu udanych modeli aut, które wyszły spod skrzydeł koncern Daimler AG, znajduje się również Mercedes-Benz Atego 1327 K dane techniczne. Chcielibyśmy dzisiaj poświecić mu trochę czasu. Jednak najpierw może o samej serii. Atego swoje początki miała w 1998 roku. To wtedy pojawił się pierwszy model ze sztywnym podwoziem. Kolejne lata przynosiły nowości, mniej lub bardziej udane. Obecnie na rynku dostępne są dwie generacje tych ciężarówek. Pierwsza produkowana była od lat 90. do 2004 roku. Druga natomiast – od 2004 do 2013 roku.
Sześciocylindrowy silnik – efektywne serce, które poniesie Cię, gdzie będziesz chciał dla Mercedes-Benz Atego 1327 K dane techniczne
Atego 1327 K to propozycja z napędem na jedną oś o standardowej ramie oraz resorach w postaci stalowych sprężyn. Rozstaw osi w tym przypadku wynosi 3260 mm, co zapewnia odpowiednio stabilną jazdę po każdej drodze. Ten 13,5 tonowy gigant napędzany jest za pomocą sześciocylindrowego silnika o mocy 272 KM. To właśnie ten motor sprawia, że ciężarówka bez trudu pokonuje nawet większe nachylenia powierzchni.
Wydłużona o 180 cm kabina typu S ClassicSpace pozwala na zapewnienie odpowiednie komfortu. Jej przestronne wnętrze wyposażono w pojemne schowki. Dzięki nim każdy z kierowców zawodowych będzie mógł z powodzeniem pochować swoje osobiste skarby. Wygodny fotel oraz ergonomiczna kierownica z układem sterowania posiadającym sterownik marki ZF 8095 wpływają na zwiększenie wygody podczas jazdy. Ponadto wewnątrz szoferki odnajdziesz również tachograf, tempomat oraz klasyczny kokpit z czytelnymi zegarami. Dzięki systemowi FleetBoard Eco Suport nawet niewprawiony w bojach kierowca zapewni sobie odpowiednią do umiejętności ekonomiczną jazdę. Dlaczego? Ponieważ pomaga on kierowcy obniżyć zużycie paliwa i poprawić technikę jazdy. Dodatkowo producent wyposażył ten siodłowy ciągnik o podwoziu wywrotki w 120 litrowy bak oraz AdBlue o pojemności 25 litrów. Co pozwala silnikowi spełniać standardy EURO VI.
Dlatego, gdybyś potrzebował nowego samochodu ciężarowego, jednak wersje nowe nie wchodziłyby w grę, zastanów się, czy przypadkiem Mercedes-Benz Atego 1327 K nie byłby dobrym wyborem dla Ciebie.