Dzisiaj naszą uwagę zajmie jeden z modeli producenta Mercedes-Benz, a dokładniej Atego 821 L 4×2. Ten samochód ciężarowy został stworzony z myślą o transporcie dystrybucyjnym. Mercedes-Benz Atego 821 L 4×2 dane techniczne .Pojazd posiada sztywne podwozie, a także standardową ramę. Odpowiednią moc tej ciężarówce zapewnia silnik, który ma moc 211 KM. A w połączeniu z napędem 4×2 jazda nawet po wzgórzach nie powinna sprawiać kłopotów. Warto wspomnieć o zgodności z normą emisji Euro VI, której tutaj nie zabrakło. Dopuszczalna masa całkowita w przypadku tego modelu to 7,49t, a masa brutto całego zestawu wynosi 18t. Ten model Atego został wyposażony w tylne zawieszenie pneumatyczne.
Ważnym elementem każdej ciężarówki, w którym zawodowy kierowca spędza większość dnia, jest kabina. Wejście do niej składa się z jednego schodka, a wewnątrz można napotkać wiele udogodnień. Jednym z nich, niewątpliwie bardzo użytecznym w czasie długich podróży jest wygodna leżanka. Pozwala ona na komfortowy wypoczynek na każdym etapie podróży. Dodatkowo w środku znajdują się schowki (jeden z nich jest nad przednią szybą), które pozwalają na przetrzymywanie drobiazgów. Wyposażenie stanowi fotel montowany na sztywno z praktyczną tapicerką, a także elektryczne lusterko umiejscowione po stronie kierowcy. Nie zabrakło tu również filtru pyłków, który jest na wyposażeniu większości pojazdów ciężarowych tego producenta.
Bezpieczeństwo to podstawa Mercedes-Benz Atego 821 L 4×2 dane techniczne
Nie można mówić o bezpiecznym pojeździe bez odpowiednich hamulców. W tej wersji Atego producent umieścił hamulce ze wspomaganiem ABS, a dodatkowo hamulce tarczowe zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Oczywiście poziom bezpieczeństwa wzrasta wraz z zamontowaniem asystenta kontroli stabilności tzw. ESP. W tego typu pojazdach bardzo często wprowadza się ogranicznik prędkości, tutaj jest on do 90 km/h. Istotnym elementem ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym jest tachograf, którego nie zabrakło również w tym przypadku. Dzięki układowi kierowniczemu ZF 8090 prowadzenie ciężarówki nie sprawia problemów, a skrzynia zmiany biegów, jaką tutaj zdecydowano się zainstalować to G 90-6/6,70-0,73. Wszystko to sprawia, że ciężarówka mimo swojej masy niemal płynie po drogach. Uruchamianie pojazdu odbywa się za pomocą immobilisera z transponderem. Oczywiście istotnym elementem każdego pojazdu jest akumulator. W tym przypadku zdecydowano się na zamontowanie dwóch akumulatorów, a także alternatora. Akumulatory wyposażone są w napięcie 12 V i natężenie 165A, alternator natomiast ma 28 V/100A.