Star 200 – następca modelu Star 28 i Star 29

19 listopada 2021 | Warto wiedzieć

Jednym z modeli samochodów, jaki wypuściła na rynek polska firma FSC Star, której siedziba mieściła się w Starachowicach, jest Star 200. Produkowany on był w latach 1976-1994. Jak wyglądała historia tego pojazdu? Pierwsze prototypy pojawiły się już na przełomie lat 1964-1965. A publicznie ukazały się w roku 1966. Pojawiły się jednak problemy ze wdrożeniem produkcji. Wiadomo – lata nie były łatwe i opóźnienia były wynikiem braku środków na inwestycje w centralnie zarządzanej gospodarce PRL. To właśnie przez to powstały modele przejściowe – mianowicie Star 28 i Star 29.

Czym wyróżniał się pojazd ciężarowy Star 200? Kabina spełniająca najnowsze jak na tamte lata standardy

Polecane przez nas auto przede wszystkim charakteryzowało się nową, wygodną a co najważniejsze zamocowaną na stałe nad silnikiem kabiną kierowcy. Już w tamtych latach, na miarę możliwości zapewniała ona dobre warunki pracy kierowcy. Kabina dodatkowo wyróżniała się sporą ilością przeszkleń, dzięki czemu kierowca miał dobrą widoczność przez panoramiczną przednią szybę. Co ważne pozbawiona ona była środkowego słupka. To, co jeszcze można powiedzieć o kabinie kierowcy to, to że wyposażona została w urządzenia grzewczo-wentylacyjne oraz to, że była nad wyraz dobrze wyciszona. Idźmy teraz jednak dalej.

Silnik i skrzynia biegów w samochodzie ciężarowym Star 200

Masa własna omawianego modelu auta ciężarowego wynosi 4200 kg. Do tego moc auta pozwala na holowanie przyczepy o masie całkowitej aż do 8500 kg. Model Star 200 wyposażony został w 6-cylindrowy silnik rzędowy typu Star S359. To jednak dotyczy początkowych wersji pojazdu. Te późniejsze posiadały wysokoprężny wolnossący silnik ze wtryskiem bezpośrednim. Stworzony on został we współpracy z austriackim instytutem AVL.

Jeśli chodzi o skrzynię biegów to była ona produkcji FPS Tczew na licencji firmy Westinghouse. Dość przełomowym wydarzeniem w tej dziedzinie było zastąpienie często rdzewiejących i pękających przewodów stalowych, na te wykonane z poliamidu. Warto wspomnieć też o zawieszeniu tego pojazdu ciężarowego. A konkretnie o tym, że wzdłuż resorów piórowych półeliptycznych składało się z dodatkowych amortyzatorów gumowych. Dodatkowo na osi przedniej znajdowały się też amortyzatory teleskopowe FA Krosno. Były to części produkowane na licencji Armstrong. Prezentowany przez nas samochód ciężarowy Star 200 zużywał średnio około 19 litrów oleju napędowego na 100 km. Zapotrzebowanie na części zamienne jest stosunkowe duże. Ceny są korzystne. Bez problemu znajdziesz więc w razie ewentualnej usterki nie będziesz miał problemu z jej naprawą.

Dane techniczne – Star 200
dopuszczalna masa całkowita:8500 kg
napędtylny
rozstaw osi3400, 3900 mm
typ kabinywagonowa, zamocowana na stałe nad silnikiem
moc maksymalna-
maksymalny moment obrotowy-
zawieszenie przednieamortyzatory teleskopowy FA Krosno
zawieszenie tylne resory piórowy
pojemność skokowa silnika6540 cm³
skrzynia biegów5-biegowa, manualna FPS Tczew
Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest