System od Hengst Filter w silnikach MAN

13 maja 2021 | Warto wiedzieć

Wymagania dotyczące czystości paliwa stale rosną, bowiem klienci na całym świecie chcą mieć pewność, że dostarczają do swoich pojazdów produkty najwyższej jakości. „Trend” pilnowania jego czystości nie dotyczy już tylko nowoczesnych układów wytryskowych typu Common Rail. Duża zawartość biokomponentów w oleju napędowym wymaga dokładnej filtracji oraz wysokiego stopnia separacji wody z paliwa. Aby sprostać tym wyzwaniom, filtry paliwa do olejów napędowych przechodzą w ostatnim czasie znaczne zmiany w zakresie ich budowy oraz właściwości filtracyjnych.

W nowych silnikach firmy MAN Truch & Bus zainstalowany został system Blue.maxx, który produkowany jest przez firmę Hengst Filter. Jest to system modułowy do filtracji oleju napędowego, który stał się podstawą do opracowania niestandardowego rozwiązania, jakim jest Fuel Service Center (FSC).

Kilka słów o FSC

Nowy Fuel Service Center jest pięcioetapowym systemem filtracji, w którym pojedyncze etapy są zintegrowane w filtrze wstępnym oraz filtrze głównym. Charakterystyczną funkcją tej aplikacji jest zawór mieszania. W niskich temperaturach (między innymi podczas pracy zimą) nagrzany olej napędowy z przepływu powrotnego systemu Common Rail zostaje zmieszany z zimnym olejem napędowym znajdującym się w zbiorniku paliwa. Zapobiega to, zablokowaniu się wkładu filtra, co mogłoby nastąpić na skutek obecności kryształków parafiny. Możliwość pracy systemu w okresie przejściowym od lata do zimy umożliwia pozbycie się w filtrze wstępnym podgrzewacza elektrycznego. Zostanie on po raz pierwszy zainstalowany w nowych, zgodnych z normą Euro 6, dostępnych dla modeli TGS oraz TGX, 9 litrowych jednostkach napędowych.

Nowoczesność stawia wymagania

Nowoczesne silniki wysokoprężne, które coraz częściej spotykamy na drodze, mają wygórowane wymagania dotyczące czystości oleju napędowego. Bez względu na różnice w jakości paliwa, możliwe do zauważenia na całym świecie, woda oraz najdrobniejsze cząstki muszą być skutecznie odfiltrowane. Aby tak się stało firma Hengst Filter opracowała system Blue.maxx, czyli system skupiający się na filtracji paliwa. Filtr wstępny oraz główny stanowią w tym wypadku skoordynowany, łączący ze sobą poszczególne komponenty system odpowiednio dostosowany do dużych wymagań kierowców. Ponadto pięć etapów filtracji zapewnia wyjątkową wydajność, jeśli chodzi o filtrację znajdujących się w paliwie cząsteczek, separacji wody oraz różnicy ciśnień.

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest