Mercedes Actros dane techniczne – wyjątkowo bezpieczny samochód ciężarowy

10 lipca 2021 | Mercedes Actros, Warto wiedzieć

Gdy Mercedes wypuścił na rynek Actrosa, reklamował go jako najbezpieczniejszy samochód ciężarowy na świecie. Z czasem koncern dodał do jego wyposażenia drugą generację systemu Active Brake Assist, czyli sterowany radarem system automatycznego uruchamiania hamulców nawet przed nieruchomymi przeszkodami.Sprawdź Mercedes Actrosa dane techniczne i zdecyduj czy parametry zaproponowane przez producenta będą odpowiednie dla Ciebie

System Active Brake Assist bezpieczeństwo na pierwszym miejscu-Mercedesie Actros dane techniczne

Unikatowy system Active Brake Assist zaraz po pojawieniu się na rynku słynął z rozpoczęcia automatycznego hamowania w sytuacji, gdy istniało poważne zagrożenie zderzenia z wolniejszym pojazdem jadącym z przodu. Ciężka praca konstruktorów przyniosła jednak rezultat. Dziś system ten uruchamia się również w sytuacji, gdy przeszkoda znajdująca się przed maską pojazdu się nie porusza. Zarówno kierowcy, jak i eksperci, wypowiadając się w kontekście prezentowanego systemu, wydają opinię o nim w samych superlatywach. Kierowcy powtarzają, że wielokrotnie uchronił ich od groźnego wypadku. Najlepszą rekomendacją skuteczności chyba jest fakt, że nawet firmy ubezpieczeniowe uwierzyły, że system ten jest korzystny dla kierowców i oferują zniżki składek ubezpieczeniowych, gdy auto wyposażone jest w system Active Brake Assist.

Jakie jeszcze rozwiązania technologiczne i systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy znajdziesz w samochodach ciężarowych Mercedesa?

  • system zapobiegający poślizgowi kół napędowych,
  • system zapobiegający blokowaniu kół,
  • hamulce tarczowe na wszystkich kołach,
  • asystent hamowania,
  • elektronicznie sterowany układ hamulcowy,
  • wysokociśnieniowy układ hamulcowy,
  • asystent pasa ruchu,
  • system regulacji pochylenia.

System Active Brake Assist 2 – jak to działa?

Wspomniany system za pomocą wiązek radarowych przeszukuje obszar w odległości od 1 do 200 metrów na pasie ruchu przed autem. Oblicza jednocześnie różnicę prędkości obu pojazdów oraz odległość dzielącą go od pojazdu znajdującego się z przodu lub nieruchomego obiektu. W przypadku wystąpienia zagrożenia wypadkiem system powiadamia Cię za pomocą czerwonego trójkąta oraz sygnału dźwiękowego. Gdy nie reagujesz i ryzyko kolizji wzrasta, system sam zaczyna hamować.

Jak na tle konkurencyjnych systemów Mercedes przedstawia swoje rozwiązanie? Konstruktorzy zatrudnieni przez producenta auta, który wchodzi w skład światowego koncernu motoryzacyjnego Daimler AG wskazują takie zalety jak:
działanie radarów bez zakłóceń, niezależnie od warunków pogodowych i oświetleniowych,
działanie w pełnym zakresie prędkości rozwijanych przez samochody ciężarowe (od 0 do 89 km/h)

Szybki kontakt!
+
Wyślij!

Pin It on Pinterest