Gdy Mercedes wypuścił na rynek Actrosa, reklamował go jako najbezpieczniejszy samochód ciężarowy na świecie. Z czasem koncern dodał do jego wyposażenia drugą generację systemu Active Brake Assist, czyli sterowany radarem system automatycznego uruchamiania hamulców nawet przed nieruchomymi przeszkodami.Sprawdź Mercedes Actrosa dane techniczne i zdecyduj czy parametry zaproponowane przez producenta będą odpowiednie dla Ciebie
System Active Brake Assist bezpieczeństwo na pierwszym miejscu-Mercedesie Actros dane techniczne
Unikatowy system Active Brake Assist zaraz po pojawieniu się na rynku słynął z rozpoczęcia automatycznego hamowania w sytuacji, gdy istniało poważne zagrożenie zderzenia z wolniejszym pojazdem jadącym z przodu. Ciężka praca konstruktorów przyniosła jednak rezultat. Dziś system ten uruchamia się również w sytuacji, gdy przeszkoda znajdująca się przed maską pojazdu się nie porusza. Zarówno kierowcy, jak i eksperci, wypowiadając się w kontekście prezentowanego systemu, wydają opinię o nim w samych superlatywach. Kierowcy powtarzają, że wielokrotnie uchronił ich od groźnego wypadku. Najlepszą rekomendacją skuteczności chyba jest fakt, że nawet firmy ubezpieczeniowe uwierzyły, że system ten jest korzystny dla kierowców i oferują zniżki składek ubezpieczeniowych, gdy auto wyposażone jest w system Active Brake Assist.
Jakie jeszcze rozwiązania technologiczne i systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy znajdziesz w samochodach ciężarowych Mercedesa?
- system zapobiegający poślizgowi kół napędowych,
- system zapobiegający blokowaniu kół,
- hamulce tarczowe na wszystkich kołach,
- asystent hamowania,
- elektronicznie sterowany układ hamulcowy,
- wysokociśnieniowy układ hamulcowy,
- asystent pasa ruchu,
- system regulacji pochylenia.
System Active Brake Assist 2 – jak to działa?
Wspomniany system za pomocą wiązek radarowych przeszukuje obszar w odległości od 1 do 200 metrów na pasie ruchu przed autem. Oblicza jednocześnie różnicę prędkości obu pojazdów oraz odległość dzielącą go od pojazdu znajdującego się z przodu lub nieruchomego obiektu. W przypadku wystąpienia zagrożenia wypadkiem system powiadamia Cię za pomocą czerwonego trójkąta oraz sygnału dźwiękowego. Gdy nie reagujesz i ryzyko kolizji wzrasta, system sam zaczyna hamować.
Jak na tle konkurencyjnych systemów Mercedes przedstawia swoje rozwiązanie? Konstruktorzy zatrudnieni przez producenta auta, który wchodzi w skład światowego koncernu motoryzacyjnego Daimler AG wskazują takie zalety jak:
działanie radarów bez zakłóceń, niezależnie od warunków pogodowych i oświetleniowych,
działanie w pełnym zakresie prędkości rozwijanych przez samochody ciężarowe (od 0 do 89 km/h)